Saturday, April 20, 2013

Sayap Dari Mu Belum Ku Jumpa


Aku,
Adalah daging dan otot yang berjiwa,
Seribu serapah yang terpahat di dada,
Pikiran durjana pada setiap nafas.

Aku jauh dari sempurna.

Aku,
Lacurkan semua janjian ku kepada Mu,
Malah pernah bersenyumkan semua kekufuran,
Dengan tubuh yang hanya dipinjamkan.

Aku sah bukan sempurna.

Aku,
Mengurung fisikal ku dari cahaya,
Gelap penuh dendam dan marah,
Tiada arah yang nyata di tuju.

Aku sumpah tidak sempurna.

Aku,
Lelah aku berjuang,
Letih aku menulis,
Penat aku berpuisi.

Aku sumpah ingin akhiri dunia.

Aku ingin lepas dari semua,
Sepak terajang rantai-rantai yang menindas,
Lepaskan aku, lepaskan aku... Dan berikan aku sayap.

Tolong berikan aku bilahan sayap, supaya boleh aku terbang ke langit,
Untuk terus ketemu Mu.

No comments:

Post a Comment