Tuesday, May 21, 2013

Wahai Tuhan


Kehidupan ku,

Aku seorang insan yang penuh dengan kelemahan,
Hari demi hari aku melahirkan dosa,
Diri sendiri tak terdaya untuk mengimbas jumlahnya.
Wahai Tuhan, bantulah diriku.

Fikiran ku,

Namun aku sememangnya kesal dengan kekurangan ku,
Kenapa diriku tidak pernah untuk tersedar,
Tolong kejutkan hamba Mu ini dari mimpi dunia.
Wahai Tuhan, sedarkanlah diriku.

Perbuatan ku,

Segala puji bagi-Mu; aku bisu.
Segala puji bagi-Mu; aku pekak.
Segala puji bagi-Mu; aku buta.
Wahai Tuhan, terimalah diriku lagi.

Dosa ku,

Namun nafasku tak pernah putus,
Dan nyawaku masih Kau utus,
Sudah tiba masa untuk aku membalas semua jasa-Mu.
Wahai Tuhan; yang benar; sungguh; maafkanlah diriku ini.

Al-Wadud, Ar-Rahman, Al-Ghafur, As-Salam, Ar-Rahim, Al-Karim.

No comments:

Post a Comment